Výrobky z diviny a hovädzieho mäsa

... s chuťou prírody

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok predávajúceho

Biely potok, akciová spoločnosť so sídlom Plynárenská 1, 821 09 Bratislava – mestská časť Ružinov
IČO: 36 322 962
DIČ: 2020113172
IČ DPH: SK2020113172

Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka číslo: 5276/B

pre kúpu tovaru spotrebiteľom prostredníctvom e-shopu mäsa a mäsových výrobkov www.contevyrobky.sk

I.

1. Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, Kupujúci (spotrebiteľ) má právo tovar reklamovať.

2. Pri uplatňovaní a vybavovaní reklamácie sa postupuje v súlade s týmto reklamačným poriadkom a so všeobecne záväznými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu spotrebiteľa, najmä v súlade s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

3. Predávajúci, ktorým sa v tomto prípade rozumie aj obchodník, zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví v záručnej dobe. Táto doba sa riadi dátumom spotreby alebo dátumom minimálnej trvanlivosti, ktoré sú vyznačené na tovare. Ak sa vada prejaví do uplynutia záručnej doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania, ibaže sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady. Predpokladom vybavenia reklamácie je dodržanie všetkých podmienok skladovania a manipulácie stanovených výrobcom. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie (spotrebovanie), záručná doba sa skončí uplynutím tejto lehoty.

4. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

5. Kupujúci (spotrebiteľ) má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou alebo opravou veci. Kupujúci (spotrebiteľ) si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu (spotrebiteľovi) značné ťažkosti.

6. Predávajúci opraví vec alebo ju vymení v primeranej lehote po vytknutí vady Kupujúcim (spotrebiteľom), bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu (spotrebiteľovi) s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý Kupujúci (spotrebiteľ) vec požadoval.

7. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec Kupujúcemu (spotrebiteľovi) na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým Kupujúci (spotrebiteľ) vadnú vec dodal, ak nebolo dohodnuté inak. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci rovnako ako je uvedené v Čl. I bod 3.

8. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností uvedených v Čl. I bod 5.

9. Kupujúci (spotrebiteľ) má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1, ak:
    a) Predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
    b) Predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 OZ,
    c) Predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa Čl. I bod 8,
    d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
    e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
    f)Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho (spotrebiteľa).

10. Zľava z kúpnej ceny sa určí tak, aby bola primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

11. Kupujúci (spotrebiteľ) nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa Kupujúci (spotrebiteľ) spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.

12. Pri kúpe viacerých vecí môže Kupujúci (spotrebiteľ) odstúpiť od kúpnej zmluvy len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže Kupujúci (spotrebiteľ) odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

13. Po odstúpení od zmluvy vráti Predávajúci Kupujúcemu (spotrebiteľovi) kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Kupujúci (spotrebiteľ) zaslal vec Predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

14. Predávajúci vráti kúpnu cenu Kupujúcemu (spotrebiteľovi) alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci (spotrebiteľ) pri zaplatení kúpnej ceny, ak Kupujúci (spotrebiteľ) výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.

15. Predávajúci poskytne Kupujúcemu (spotrebiteľovi) písomné potvrdenie o vytknutí vady (prijatí reklamácie), a to bezodkladne po vytknutí vady (uplatnení reklamácie).

16. Ak Kupujúci (spotrebiteľ) uplatní reklamáciu, Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba poučí Kupujúceho (spotrebiteľa) o jeho právach. Na základe rozhodnutia Kupujúceho (spotrebiteľa), ktoré z týchto práv uplatňuje, uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch aj neskôr, najneskôr však do 30 dní odo dňa jej uplatnenia/vytknutia vady, ibaže dlhšia lehota je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.

II.

1. Reklamáciu je možné uplatniť v sídle prevádzky Predávajúceho na adrese: Biely potok, akciová spoločnosť, prevádzka Tŕstie 24, 018 22 Dolný Lieskov, a to počas pracovných dní v čase od 07:00 hod. do 14:30 hod. alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť. Kupujúci (spotrebiteľ) je oprávnený vytknúť vadu aj prostredníctvom diaľkovej komunikácie na adrese sídla Predávajúceho (napríklad poštou na vyššie uvedenej adrese alebo emailom na: obchod@contevyrobky.sk).

2. Pri reklamácii je potrebné doručiť fotodokumentáciu reklamovaného tovaru a uviesť:

  • číslo faktúry
  • dátum doručenia
  • reklamovaný tovar (názov a množstvo)
  • popis vady, predmet reklamácie

III.

1. Kupujúci je oprávnený uplatniť písomne na príslušnom orgáne dozoru sťažnosť alebo podnet. Orgánmi dohľadu sú: orgány štátnej správy na úseku verejného zdravotníctva a štátna veterinárna a potravinová správa nad ponukou a predajom potravín (Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky, Botanická 6190/17, 842 13 Bratislava), Slovenská obchodná inšpekcia nad ponukou a predajom výrobkov a poskytovaním služieb (Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P.O.BOX č. 5, 820 07 Bratislava).

2. Kupujúci (spotrebiteľ) má právo riešiť spor s Predávajúcim aj pomocou systému alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, a to za podmienky podania žiadosti o nápravu a následného návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu je možné využiť platformu alternatívneho riešenia sporov uvedenú na stránke Ministerstva hospodárstva SR https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.

3. Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 01.07.2024.

V Bratislave dňa 01. 07. 2024

Biely potok, akciová spoločnosť
so sídlom Plynárenská 1
821 09 Bratislava – mestská časť Ružinov
IČO: 36 322 962
Zápis v OR Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sa, vložka číslo: 5276/B